De beste reclame voor uw bedrijf

Als ondernemer heeft u heel veel aan uw hoofd om het bedrijf gaande te houden. Nu kunt u alles in het bedrijf goed geregeld hebben, maar dan moet u nog klanten krijgen. Vooral wanneer u een nieuw bedrijf opzet is het van belang om snel een goede klantenbasis op te bouwen. Om de aandacht te trekken van mensen is er goede reclame nodig. Hieronder geef ik 3 tips voor hoe u aan de slag kan gaan met de reclames voor uw bedrijf. De drie onderdelen bestaan uit online advertenties, uw gebouw en de omgeving ervan en als laatste advertenties plaatsen op locatie. Het is slim om voor de vormgeving van de advertenties het advies van een vormgever te vragen.

Online advertenties

Eerst moet u goed kijken naar wat voor een bedrijf u heeft en wat daarvoor de beste websites zijn om te adverteren. Daarnaast moet u een budget hiervoor vaststellen, kijk bij het budget vaststellen vooral naar wat realistisch is maar ga ook niet te hoog zitten met het bedrag. Zoek in eerste instantie ongeveer 10 websites waarop u kunt adverteren en die bij uw bedrijf passen. De reden dat het belangrijk is dat ze bij uw bedrijf passen, is zodat u de aandacht trekt van de juiste mensen die u als klant wilt van uw bedrijf.

Uw gebouw en de omgeving ervan.

Naast de online advertenties zijn ook de reclames die u rondom uw gebouw heeft belangrijk. Zo valt uw gebouw op en trekt het mensen. Daarnaast maakt u het gebouw herkenbaar en wanneer iets herkenbaar is zullen mensen eerder geneigd zijn om daarheen te gaan. Met reclame rondom uw gebouw of zelfs aan de weg bedoel ik reclameborden en spandoeken. Denk hierbij bijvoorbeeld ook aan een wimpel kopen voor bij de ingang van het gebouw. Hiermee zorgt u voor een imponerende binnenkomst en maakt u het gebouw iets persoonlijker.

Advertenties op locatie

Hiervoor geldt hetzelfde als bij de online advertenties. Wanneer u uw advertenties op locatie gaat plaatsen is het van belang dat u locaties kiest waar uw doelgroep zich bevindt. Daarnaast is het natuurlijk ook handig om aan supermarkten te denken. De reden hiervoor is omdat iedereen hier dagelijks komt. Dit maakt uw reclames daarom ook weer herkenbaar en wanneer mensen uw bedrijf gaan herkennen zit u goed. Wat u op locatie kunt plaatsen zijn posters of reclameborden, maar ook het ophangen van flyers of het neerleggen van folders zijn goede voorbeelden van marketing.

Geef een reactie