Wie weet wanneer we weer terug kunnen naar het nieuwe normaal. We zitten nu ondertussen al bijna een jaar in lockdown. Persoonlijk voelt het alsof wij er nog wel een jaartje in blijven zitten tot dat iedereen genoeg prikken heeft gekregen. Want we zitten nu bijna in volledige lockdown en de cijfers nemen nog steeds niet af. Dat komt misschien ook omdat veel minder mensen zich aan de regels houden. Deze pandemie heeft wel onze werkhouding veranderd. Vroeger was het taboe om thuis te werken. Je werd dan gezien als lui en men verwachte dat je gewoon de hele dag niks deed. Dat is nu wel anders. Thuiswerken wordt gezien als noodzakelijk, slim en efficiënt. Maar dit betekent wel voor veel bedrijven dat sommigen taken lastiger kunnen worden uitgevoerd. Denk bijvoorbeeld aan klantgesprekken. Je wilt niet een potentiële klant aan de telefoon hebben als je kinderen aan het schreeuwen zijn. Ook service verlenen via je de telefoon is lastiger als er oorlog in de woonkamer is. Gelukkig zijn hier oplossingen voor.
Gewoon uitbesteden
Een inbound callcenter is bedoeld om jouw bel-leven makkelijker te maken. In simpele termen schakel je met een inbound callcenter een extern bedrijf in die helpt met het werven van potentiële klanten. Deze bedrijven ondersteunen in het opnemen van de telefoon waardoor jij niet constant wordt overrompeld met telefoontjes. Ook kan je afspreken met de inbound callcenter welke telefoontjes jij wel te horen krijgt. Dit is met een inbound callcenter allemaal prima te regelen. Het doel is dat jij je beter op je werk kan focussen zonder constant aan de telefoon te hangen. Een inbound callcenter kan daarom zeker in deze tijd heel interessant zijn voor veel bedrijven. Telefoneren op een rustige plek is gewoon wat lastiger op dit moment en een inbound callcenter helpt hierin.
Het kan ook via het internet.
Service verlenen kan ook met een live chat service. Zeker voor makkelijke problemen kan je met een live chat service goed uit de voeten. Alleen heb je voor een live chat service wel mensen nodig. Nou niet persé, want ook een live chat service kan je uitbesteden. Bedrijven waarbij jij jouw live chat service kan uitbesteden zijn getraind en geleerd in jouw bedrijf en kunnen daarom helpen wat zorg weg te halen. Mocht er via de live chat service een te moeilijke vraag komen kunnen ze altijd nog jou inschakelen. Maar door de live chat service uit te besteden creëer je opnieuw wat meer ademruimte voor jezelf. En we weten allemaal dat we dat nodig hebben terwijl de derde wereldoorlog losbreekt in de achtertuin. Als je de live chat service uitbesteed kan je tenminste ingrijpen.